فراداستان تاریخ نگارانه در رمان فو اثر ج.م. کوتزی
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه اصفهان - دانشکده زبانهای خارجی
- نویسنده مینا مهرآبادی
- استاد راهنما حسین پیر نجم الدین
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1390
چکیده
as the canon is shaped by white male standards rewriting the canonical works of literature is one of the ways through which postcolonial writers subvert the authority of the masters. writing in the language of the masters the colonized writers use the very suppressive tool in the hands of the masters i.e. their language to question the validity of their norms. regarded by most critics to be the beginner of realism robinson crusoe was accepted to the canon as a masterpiece. although he is apparently trying to civilize friday, crusoe is actually a white master who makes friday his slave by the strategy of naming and using the suppressing power of language. coetzee’s novel foe on the other hand is the critique of defoe’s colonialism. as an african novelist writing in english he uses the language of the masters to subvert their discourse of power. foe is an exemplary works of resistance in that not only is it a revision of a canonical work but also the characters in the novel are resistant to the masters this study compares the postcolonial issues in these two novels especially as they are related to the notions of language, identity, master/slave dialectic and women, having in the background mostly those ideas of edward said, franz fanon, homi k. bhabha , gayatri spivak and henry louis gates which are related to the notions of cultural suppression and resistance. being a historiographic metafiction as linda hutcheon would call it. foe will also be analyzed in terms of her ideas in a poetics of postmodernism. therefore, this thesis will compare robinson cruso and foe focusing on colonization and decolonization as their main themes and the way coetzee manages to counteract the discursive power of defoe’s. novel by applying postmodern techniques of writing key words: postcolonial, historiographic metafiction, suppression, resistance, foe, robison crusoe
منابع مشابه
فراداستان تاریخ نگارانه؛ مطالعۀ موردی: مارمولکی که ماه را بلعید
فراداستان از رایج ترین انواع داستان های پسامدرنیستی است که گاه رویدادهای تاریخی را آگاهانه تحریف می کند تا در امکان کشف حقیقت تاریخی تردید کند. در فراداستان تاریخ نگارانه، نویسنده با آشکارکردن شگردهای داستان نویسی و تحریف تاریخ، می کوشد با روایت و نگرشی متفاوت، تاریخ را نیز یک داستان نشان دهد. روش هایی همچون جعل تاریخ، آیرونی، بینامتنیت، زمان پریشی، و... در رمان مارمولکی که ماه را بلعید نشان می...
متن کاملاثر بربرین در تنظیم آستروسیتهای Gfap+ ناحیه هیپوکمپ موشهای صحرایی دیابتی شده با استرپتوزوتوسین
Background: Diabetes mellitus increases the risk of central nervous system (CNS) disorders such as stroke, seizures, dementia, and cognitive impairment. Berberine, a natural isoquinolne alkaloid, is reported to exhibit beneficial effect in various neurodegenerative and neuropsychiatric disorders. Moreover astrocytes are proving critical for normal CNS function, and alterations in their activity...
متن کاملاثر بربرین در تنظیم آستروسیتهای Gfap+ ناحیه هیپوکمپ موشهای صحرایی دیابتی شده با استرپتوزوتوسین
Background: Diabetes mellitus increases the risk of central nervous system (CNS) disorders such as stroke, seizures, dementia, and cognitive impairment. Berberine, a natural isoquinolne alkaloid, is reported to exhibit beneficial effect in various neurodegenerative and neuropsychiatric disorders. Moreover astrocytes are proving critical for normal CNS function, and alterations in their activity...
متن کاملاستعارۀ بازی و فراداستان در رمان «بازی آخر بانو»
استعارۀ بازی بهمثابۀ درک صور متفاوت انواع زندگی همچون بازیهایی که فقدان یک سنجۀ فراگیر امکان داوری و تعیین درست و نادرست از میان آنها را منتفی میسازد، در تبیین نسبیتباوری و عدم قطعیّت به عرصۀ فلسفۀ پستمدرن نیز راه یافته است. از طرف دیگر میان رمان پستمدرن و پسامدرنیسم به عنوان فلسفهای که وضعیت و زمینۀ ظهور چنین رمانهایی را توضیح میدهد، تناسب و سازواری وجود دارد. بلقیس سلیمانی، رمان «باز...
متن کاملپسامُدرنِ تصنعی: نقد و بررسی شگردهای فراداستان در رمان بیوتن
شگردهای چاپی و نوآوری در شیوة روایت، رمان بیوتن را به یک فراداستان شبیه کرده است: فراداستان، یکی از شایع ترین انواع داستانهای پسامدرن، داستانی است خود-ارجاع که با فنون گوناگون، نظیر اتصال کوتاه، بینامتنیت، فرجام های چندگانه، افشای صنعت، و غرابت در حروف چینی نحوة برساخته شدن خود را افشا می کند. در نگاه اول چنین به نظر می رسد که بیوتن نیز یک فراداستان است؛ بدین معنا که نویسنده سعی کرده با بازیگوش...
متن کاملپسامُدرنِ تصنعی: نقد و بررسی شگردهای فراداستان در رمان بیوتن
شگردهای چاپی و نوآوری در شیوه روایت، رمان بیوتن را به یک فراداستان شبیه کرده است: فراداستان، یکی از شایع ترین انواع داستانهای پسامدرن، داستانی است خود-ارجاع که با فنون گوناگون، نظیر اتصال کوتاه، بینامتنیت، فرجام های چندگانه، افشای صنعت، و غرابت در حروف چینی نحوه برساخته شدن خود را افشا می کند. در نگاه اول چنین به نظر می رسد که بیوتن نیز یک فراداستان است؛ بدین معنا که نویسنده سعی کرده با بازیگوش...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه اصفهان - دانشکده زبانهای خارجی
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023